Far from ordinary
Roxen Innovations är ett banbrytande svenskt tech-bolag som med stor innovationskraft och bred ingenjörskunskap utvecklar energieffektiva, funktionella och användarvänliga produkter som gör stora upplevelser tillgängliga för fler. De går sin egen väg, så att du kan gå din.
Den första produkten som togs fram är en batteridriven och ultralätt vattenskoter, utrustad med en 22 kW elmotor som toppar 30 knop och har en räckvidd på 15 sjömil. Det utbytbara batteriet laddas via ett vanligt 230V-uttag på några timmar. Tack vare så kallad geo-fencing kan skoterns användningsområde begränsas, vilket är en fördel för till exempel uthyrningsföretag. Och designen med uppblåsbara och avtagbara pontoner bidrar till stabiliteten samtidigt som de underlättar transport och förvaring.
Det finns mycket som är bra och det kanske allra bästa är att skotern enkelt lyfts upp på takräcket, som gjord för att utforska nya farvatten, sjöar och kanaler på ett sätt som ingen trodde var möjligt.
Nära upplevelsen, långt ifrån det vanliga, blev också grundtanken bakom det kreativa konceptet `”Far from ordinary” som vi tog fram, ett resultat av arbetet med varumärkesplattformen. Ett arbete som vi processledde enligt vår beprövade metodik med workshops och avstämningsmöten i en arbetsgrupp med nyckelpersoner från organisationen. Utöver varumärkesplattformen arbetade vi även fram nytt namn på både företaget och själva produkten samt en kommunikationsstrategi och övergripande riktlinjer för den fortsatta utvecklingen.
“Geta och Martin har en förmåga att få komplexa frågeställningar att bli mycket enklare att hantera tack var deras metodiska arbetssätt. Roxen Innovations är ett nytt företag med en ny typ av extremt lätt elektrisk vattenskoter i delvis nya marknadssegment, men trots det lyckades Kroon & Nordlinder med att vägleda oss genom vår varumärkesutveckling och formulera en identitet och ett varumärke som vi är väldigt stolta över.”













