Åke Sundvall

Varumärkesutveckling - Referens - Åke Sundvall

Byggt av omtanke!

Familjeföretaget Åke Sundvall har byggt och tagit hand om hus i tre generationer. För att kunna ta ytterligare kliv i utvecklingen bestämde de sig för att idén och kulturen – allt det som ”satt i väggarna” – skulle formuleras och dokumenteras i en varumärkesplattform.

Utifrån denna tog vi också fram en kommunikationsstrategi och kommunikationskonceptet ”Byggt av omtanke” som speglar företagskulturen både internt och externt. Konceptet har legat till grund för all kommunikation och stärkt företagets idé och position på marknaden.

”Ända sedan starten 1942 har familjen Åke Sundvall, med personligt engagemang och kvalitet som ledstjärna, tagit hand om och byggt hus som håller länge, sätter prägel på kvarteret och får människor att trivas.”

Getas och Martins metodik kring varumärkesutveckling är engagerande och tydlig vilket gör att vi på ett enkelt sätt kopplar ihop våra värderingar, vår affärsidé och vår vision med vårt varumärke. Nu arbetar vi mer strukturerat med dessa frågor och de har också fått en annan innebörd hos flertalet av medarbetarna på företaget.”

– Hanna Lindskog, VD på Åke Sundvall Byggnads AB

Exempel på uppdragsgivare och samarbetspartners