Referenser

Vår metodik passar de flesta oavsett organisationsform, storlek och bransch. Det viktiga är att det finns en vilja till förändring samt lust och engagemang att genomföra processen internt. Därför föredrar vi att jobba tillsammans med dig och dem som har ansvar för varumärkets utveckling.

Hör av dig om du vill veta mer, se fler exempel och/eller få referenser. >>

Några röster

”Kroon & Nordlinder hade en fantastisk förmåga att sätta sig in och bottna i just vårt bolag och affär. På så vis skapades trygghet bland kollegor under hela varumärkesprocessen. Tack vare deras professionella, pedagogiska vägledning och våra diskussioner gick vi från klarhet till klarhet i våra problemställningar och uppnådde ett resultat som överträffade vår förväntan.”

Bo Westerdahl, VD och Hilda Widaeus, marknadschef på Gothia Kompetens AB

Geta och Martin samlade på ett otroligt fint sätt ihop vår mångfacetterade verksamhet och våra många tankar om besöksmålet Fredriksdal museer och trädgårdar. Tillsammans formulerade vi vårt varumärke så att vi hittade oss själva – utan att hitta på.

Hans Bergfast, verksamhetschef för Helsingborgs museer

”Getas och Martins metodik kring varumärkesutveckling är engagerande och tydlig vilket gör att vi på ett enkelt sätt kopplar ihop våra värderingar, vår affärsidé och vår vision med vårt varumärke. Nu arbetar vi mer strukturerat med dessa frågor och de har också fått en annan innebörd hos flertalet av medarbetarna på företaget.”

Hanna Lindskog, VD på Åke Sundvall Byggnads AB

Martin och Geta har satt sig in i och haft stor förståelse för oss och våra utmaningar. I arbetet med varumärkesplattform och ny grafisk profil har de guidat oss genom hela processen på ett mycket professionellt och strukturerat sätt.” 

Annika Högström, styrelseordförande och grundare Läkarjouren i Norrland AB 

”Så bra att vi gjort det här tillsammans, så borde fler verksamheter göra. Det ska bli så spännande att jobba vidare med det här!”

Sophie Giescke Linné, kommunikationschef på kulturförvaltningen i Helsingborg stad

”Tack för sällskapet under vår resa. Och för att ni hjälpte oss med kartan.”

Annelie Sjögren, Deputy Production House Manager på IKEA Communications

”Geta och Martin har med sin stora kreativa och strategiska erfarenhet bidragit till insikter och lett varumärkesprocessen i mål. Plattformen är konkret, välformulerad och lätt att använda. Men framförallt så känner medarbetare och förtroendevalda igen sig och det bidrar till viljan att använda plattformen i kommunikationen.”

Jon Landquist, informationsansvarig på Svensk sjuksköterskeförening

”Effektivt, okomplicerat, lagbyggande och fritt från corporate bullshit. Nu har vi fått ett varumärkeslöfte som blir välförankrat och funkar i praktiken.”

Claes Henriksson, VD på Vardagspuls (Arla)

”Vi samarbetade med Geta och Martin när vi uppdaterade och kompletterade HSBs varumärkesplattform och kommunikationsstrategi. Samarbetet var värdefullt för oss, eftersom vi fick lika professionell som engagerad vägledning i arbetet. Dessutom hade vi roligt under arbetet, det gillar vi!”

Maria Isacsson, marknads- och kommunikationschef på HSB

Våra uppdrag i urval

Sedan vi startade idén med Workshops i varumärkesutveckling 2014 har vi genomfört många uppdrag för olika uppdragsgivare. Ofta har det handlat om att skapa varumärkesplattformar, i andra fall har vi gått vidare med konceptutveckling och kommunikationsstrategier. För några har vi dessutom arbetat med innehållsproduktion.

Här kan du läsa lite mer om några av våra uppdrag.

Några exempel

Åke Sundvall

Varumärkesplattform, kommunikationsstrategi, kommunikationskoncept, marknadsplan, internseminarium och produktion.

Arla Vardagspuls

Internseminarium, varumärkeslöfte och konceptutveckling.

Berghs School of Communication

Seminarium, föreläsningar, kursansvar och handledning.

Brandkonsulten

Varumärkesplattform, konceptutveckling, kommunikationsstrategi, internseminarium, produktion och webbutveckling.

Cleerit

Varumärkesplattform, kommunikationskoncept, grafisk identitet och webbutveckling.

Combimix

Varumärkesplattform, konceptutveckling och kommunikationsstrategi.

Fair Action

Varumärkesplattform och kommunikationsstrategi.

Fredriksdal museer och trädgårdar

Varumärkesplattform, kommunikationskoncept, kommunikationsstrategi och internseminarium.

Gothia Kompetens

Varumärkesplattform, kommunikationskoncept, grafisk identitet, kommunikationsstrategi och internseminarium.

HSB

Varumärkesplattform, konceptutveckling, kommunikationsstrategi och internseminarium.

Hyresgästföreningen

Internutbildning, varumärkesplattform, konceptutveckling, kommunikationsstrategi, internseminarium och produktion.

IKEA Communications

Varumärkesplattform, konceptutveckling och kommunikationsstrategi.

JM

Varumärkesplattform, konceptutveckling och kommunikationsstrategi.

Läkarjouren

Varumärkesplattform, kommunikationskoncept, grafisk identitet, kommunikationsstrategi, internseminarium, marknadsplan och produktion.

Marknadsföreningen i Stockholm

Internseminarium, varumärkeslöfte och konceptutveckling.

Net Insight

Varumärkesplattform, konceptutveckling och kommunikationsstrategi.

OFR

Kommunikationsstrategi, grafisk identitet och produktion.

Starlings

Internseminarium och varumärkeslöfte.

Stockholms dramatiska högskola

Varumärkesplattform, konceptutveckling, internseminarium och produktion.

Storsthlm

Varumärkesplattform, konceptutveckling, grafisk identitet, webbutveckling och produktion.

Svensk sjuksköterskeförening

Varumärkesplattform, kommunikationsstrategi, kommunikationskoncept, internseminarium och produktion.

Väsbyhem

Varumärkesplattform, konceptutveckling, kommunikationsstrategi och internseminarium.

WeSupero

Varumärkesplattform, kommunikationsstrategi och konceptutveckling.