Vår metodik passar de flesta oavsett organisationsform, storlek och bransch. Det viktiga är att det finns en vilja till förändring samt lust och engagemang att genomföra processen internt. Därför föredrar vi att jobba tillsammans med dig och dem som har ansvar för varumärkets utveckling.
Hör av dig om du vill veta mer, se fler exempel och/eller få referenser. >>
Några röster
”Geta och Martin var förutom otroligt roliga även riktigt kompetenta. De har en stor förståelse för ideell sektor, levererade kreativa arbetsformer, skapade positiv självkänsla för organisationen och såg till att beslut och vägval i vår varumärkesanalys blev väl förankrade i vår organisation. Junis kan varmt rekommendera andra ideella organisationer att anlita dessa stjärnor!”
Joakim Lundqvist, generalsekreterare på Junis
”Geta och Martin visade genuint intresse och engagemang för vår organisation och såg verkligen vår potential. De var lyhörda och förstående inför våra utmaningar – samtidigt som de inte var rädda för att ifrågasätta och utmana gamla strukturer. Alla i vår organisation har uppskattat samarbetet och orden ”De fattar grejen!” har varit ett återkommande tema.”
Molly Giacone, kommunikatör på Junis
”Kroon & Nordlinders process och metodik imponerade stort på oss. Hur de med säker hand lotsade oss genom alla steg i processen och i arbetet med att ta fram vår varumärkesplattform.”
Anna Rosenlund, marknads- och kommunikationschef, Britt-Marie Stafhammar, projektledare affärsutveckling och Jonas Nilsson, chef direktaffär företag på Svedea
”Styrkan i Getas och Martins arbetssätt är deras förmåga att leda oss till att själva hitta essensen och vägen framåt för vår varumärkes- och kommunikationsutveckling. De lever efter sin egen devis om ”att hitta, och inte att hitta på”. Därmed blir startsträckan mellan plattform och konkreta kommunikationsinsatser rätt kort. De har också varit måna om att engagera alla berörda roller i processen, något som hjälpt oss som kansli att kraftsamla framåt.”
Christine Cars-Ingels, generalsekreterare på Riksförbundet HjärtLung
”Kroon & Nordlinder hade en fantastisk förmåga att sätta sig in och bottna i just vårt bolag och affär. På så vis skapades trygghet bland kollegor under hela varumärkesprocessen. Tack vare deras professionella, pedagogiska vägledning och våra diskussioner gick vi från klarhet till klarhet i våra problemställningar och uppnådde ett resultat som överträffade vår förväntan.”
Bo Westerdahl, VD och Hilda Widaeus, marknadschef på Gothia Kompetens AB
”Geta och Martin samlade på ett otroligt fint sätt ihop vår mångfacetterade verksamhet och våra många tankar om besöksmålet Fredriksdal museer och trädgårdar. Tillsammans formulerade vi vårt varumärke så att vi hittade oss själva – utan att hitta på.”
Hans Bergfast, verksamhetschef för Helsingborgs museer
”Getas och Martins metodik kring varumärkesutveckling är engagerande och tydlig vilket gör att vi på ett enkelt sätt kopplar ihop våra värderingar, vår affärsidé och vår vision med vårt varumärke. Nu arbetar vi mer strukturerat med dessa frågor och de har också fått en annan innebörd hos flertalet av medarbetarna på företaget.”
Hanna Lindskog, VD på Åke Sundvall Byggnads AB
”Martin och Geta har satt sig in i och haft stor förståelse för oss och våra utmaningar. I arbetet med varumärkesplattform och ny grafisk profil har de guidat oss genom hela processen på ett mycket professionellt och strukturerat sätt.”
Annika Högström, styrelseordförande och grundare Läkarjouren i Norrland AB
”Så bra att vi gjort det här tillsammans, så borde fler verksamheter göra. Det ska bli så spännande att jobba vidare med det här!”
Sophie Giescke Linné, dåvarande kommunikationschef på kulturförvaltningen i Helsingborg stad
”Tack för sällskapet under vår resa. Och för att ni hjälpte oss med kartan.”
Annelie Sjögren, Competens Manager på IKEA Communications, Inter IKEA Group
”Geta och Martin har med sin stora kreativa och strategiska erfarenhet bidragit till insikter och lett varumärkesprocessen i mål. Plattformen är konkret, välformulerad och lätt att använda. Men framförallt så känner medarbetare och förtroendevalda igen sig och det bidrar till viljan att använda plattformen i kommunikationen.”
Jon Landquist, dåvarande informationsansvarig på Svensk sjuksköterskeförening
”Effektivt, okomplicerat, lagbyggande och fritt från corporate bullshit. Nu har vi fått ett varumärkeslöfte som blir välförankrat och funkar i praktiken.”
Claes Henriksson, dåvarande VD på Vardagspuls (Arla)
”Vi samarbetade med Geta och Martin när vi uppdaterade och kompletterade HSBs varumärkesplattform och kommunikationsstrategi. Samarbetet var värdefullt för oss, eftersom vi fick lika professionell som engagerad vägledning i arbetet. Dessutom hade vi roligt under arbetet, det gillar vi!”
Maria Isacsson, marknads- och kommunikationschef på HSB
Våra uppdrag i urval
Sedan vi startade idén med Workshops i varumärkesutveckling 2014 har vi genomfört många uppdrag för olika uppdragsgivare. Ofta har det handlat om att skapa varumärkesplattformar, i andra fall har vi gått vidare med konceptutveckling och kommunikationsstrategier. För några har vi dessutom arbetat med innehållsproduktion.
Här kan du läsa lite mer om några av våra uppdrag.