
Då. Nu. Och sen…
Fredriksdal museer och trädgårdar – ett Skåne i miniatyr och en naturskön oas mitt i Helsingborg – ville bli tydligare, kännas mer relevanta och locka fler återkommande besökare. En utmaning var att namnet inte säger tillräckligt om innehållet och att möjliga besökare inte vet vad de kan förvänta sig. Man ville samla ihop och spetsa till erbjudandet, för att bli tydliga såväl internt som externt.
Tillsammans med representanter från Fredriksdal och kulturförvaltningen i Helsingborg stad, utvecklade vi en varumärkesplattform och tog fram ett kommunikationskoncept som är tänkt att ligga till grund för allt som berör varumärket – organisationen, verksamheten och kommunikationen.
Fredriksdal är inte bara en vacker anläggning full av kultur, natur och djur för dig som vill koppla av eller koppla på. Vi är också en plats för både eftertankar och framåtblickar. Välkommen till Fredriksdal. Till dåtiden, nutiden och framtiden.
”Geta och Martin samlade på ett otroligt fint sätt ihop vår mångfacetterade verksamhet och våra många tankar om besöksmålet Fredriksdal museer och trädgårdar. Tillsammans formulerade vi vårt varumärke så att vi hittade oss själva – utan att hitta på.”
– Hans Bergfast, verksamhetschef för Helsingborgs museer